Αγορές και εφαρμογές ψηφιακής σήμανσης

εφαρμογές και αγορές ψηφιακής σήμανσης

Εφαρμογές

Οι τεχνολογίες ψηφιακής σήμανσης (digital signage) χρησιμοποιούνται σε πολλές εφαρμογές παγκοσμίως και έχουν υιοθετηθεί από διάφορους τομείς επιχειρήσεων για πολλές χρήσεις.  Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένος κατάλογος των εφαρμογών των τεχνολογίων αυτών, στην ακόλουθη λίστα μπορεί κάποιος να δει τις σημαντικότερες εφαρμογές.

Παροχή πληροφοριών προς το κοινό: Το περιεχόμενο μπορεί να περιλαμβάνει ειδήσεις, πρόβλεψη καιρού, τοπικά νέα, πληροφορίες που αφορούν το συγκεκριμένο χώρο, αλλά και δεδομένα από δυναμικές βάσεις δεδομένων. Για παράδειγμα σε ένα σταθμό τρένων, προβάλλονται ανακοινώσεις αναχωρήσεων και πρόγραμμα δρομολογίων, ενώ σε ένα εμπορικό κέντρο, προσφορές από τα καταστήματα του εμπορικού κέντρου και διαφημίσεις τρίτων εταιρειών.

Εταιρικές πληροφορίες: Πολλές φορές οι τεχνολογίες ψηφιακής σήμανσης χρησιμοποιούνται από εταιρείες στις εγκαταστάσεις τους με σκόπο την παροχή πληροφοριών στους εργαζόμενους και στους συνεργάτες τους.  Οι πληροφορίες αυτές μπορεί να αφορούν εταιρικά μηνύματα, οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας, εκπαιδευτικό περιεχόμενο, στατιστικά παραγωγής, κ.λ.π.

Προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων: Όταν ένα δίκτυο βρίσκεται σε ένα ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο, ο οποίος προσελκύει μεγάλους όγκους κοινού, τότε η ψηφιακή σήμανση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων, σε συνδυασμό με την παροχή πληροφοριών ή αυτόνομα.  Το αν μαζί με τα διαφημιστικά μηνύματα προβάλλονται πληροφορίες και άλλο περιεχόμενο, εξαρτάται κυρίως από τον χρόνο αναμονής του κοινού στον χώρο.  Η διαφημιστική εκμετάλλευση των δικτύων ψηφιακής σήμανσης δημιουργεί την υποκατηγορία των διαφημιστικών δικτύων ψηφιακής σήμανσης.  Τα δίκτυα αυτά είναι μία ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία παγκοσμίως, καθώς οι διαφημιζόμενοι ανακαλύπτουν τη δυναμική του νέου μέσου, το οποίο τους παρέχει τη δυνατότητα να προβάλλουν τις διαφημίσεις τους σε μεγάλο όγκο κοινού με σχετικά μικρό κόστος εμφάνισης και πολύ μεγάλη ευελιξία όσον αφορά παραμέτρους όπως η συχνότητα προβολής, το προβαλλόμενο διαφημιστικό και οι ώρες προβολής. Ο τομέας αυτός αναφέρεται ως συνήθως με την Αγγλική ορολογία Digital-out-of-home (DOOH).

In-Store marketing: Η ψηφιακή σήμανση χρησιμοποιείται ευρέως σε παγκόσμια κλίμακα για προωθητικές ενέργειες in-store. Σε αυτή την περίπτωση, το μέσο χρησιμοποιείται από καταστήματα λιανικής για να προωθήσουν προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες τους, αλλά και για να προβάλλουν διαφημιστικά μηνύματα τρίτων εταιρειών, οι οποίες πιθανότατα διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των συγκεκριμένων σημείων λιανικής πώλησης. Μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζεται επίσης στην ανάπτυξη σύνθετων λύσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν συνδυασμό τεχνολογίων ψηφιακής σήμανσης και άλλων τεχνολογιών, κυρίως από τον τομέα των κινητών συσκευών (mobile devices).

Βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη: Η ψηφιακή σήμανση χρησιμοποιείται επίσης σε εφαρμογές όπου στόχος είναι η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.  Παραδείγμα αποτελούν τα καταστήματα τραπεζών, όπου η ψηφιακή σήμανση χρησιμοποιείται για την μείωση του αισθήματος αναμονής από τους πελάτες, προωθώντας τους παράλληλα υπηρεσίες της εκάστοτε τράπεζας και παρέχοντας τους πλήθος σχετικών πληροφοριών.  Ένα επιπλέον παράδειγμα αποτελεί ο χώρος της εστίασης, όπου η ψηφιακή σήμανση χρησιμοποιείται για σκοπούς όπως η παρουσίαση των προϊόντων με δυναμικό τρόπο (digital menu boards), η παροχή συνταγών, κ.α.

Διαδραστικότητα: Σε πιο προχωρημένες τεχνολογικές εφαρμογές συναντούμε τη διαδραστική ψηφιακή σήμανση (interactive digital signage).  Μέσω συνδυασμού τεχνολογιών προβολής (οθόνες διάφορων τεχνολογιών) και διαδραστικών τεχνολογιών, γίνεται δυνατή η εμπλοκή του επισκέπτη ή του πελάτη με το μέσο προβολής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον εκάστοτε χρήστη να βρει πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν με δυναμικό τρόπο (π.χ. πλοήγηση εντός των χώρων - wayfinding applications), όπως επίσης και να εκτεθεί ο χρήστης σε διαφημιστικά μηνύματα που είναι του άμεσου ενδιαφέροντός του, μέσω της προσωποποίησης της εμπειρίας.

Αγορές

Η τεχνολογία της ψηφιακής σήμανσης έχει εφαρμοσθεί επιτυχώς σε διάφορες κάθετες αγορές σε όλο τον κόσμο. Παραδείγματα επιτυχών εφαρμογών αποτελούν οι ακόλουθοι τομείς:

  • Αεροδρόμια, σταθμοί τρένων και λεωφορείων
  • Εμπορικά κέντρα
  • Δημόσια κτίρια
  • Ξενοδοχεία
  • Χώροι εστίασης
  • Εκπαιδευτικά κέντρα και πανεπιστήμια
  • Χώροι παροχής υπηρεσιών υγείας (νοσοκομεία, διαγνωστικά κέντρα, ιατρεία, φαρμακεία)

Οι δύο τελευταίοι κλάδοι παρουσιάζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια, με τις εφαρμογές που αναπτύσσονται να αφορούν τόσο την πληροφόρηση, τη διαφήμιση και τη ψυχαγωγία, αλλά και να επεκτείνονται μέσω της διαδραστικότητας στην εκπαίδευση, στην παροχή δυναμικών πληροφοριών και στην απεικόνιση περιεχομένου παραγόμενου από τους ίδιους τους χρήστες (user-generated content), όπως στην περίπτωση του Social Signage. Στην τελευταία περίπτωση, περιέχομενο από social media που αναρτούν οι χρήστες μπορεί να εμφανίζεται με δυναμικό τρόπο στις οθόνες ενός δικτύου ψηφιακής σήμανσης.

Digital Signage FAQ

Δείτε τις απαντήσεις σε μερικά συχνά ερωτήματα.

Intelligent media newsletter

Τα business units της Intelligent Media

  • idcs logo
  • babyzone logo
  • carehub logo
  • digital doctor logo

Intelligent Media-logo

Κώστα Βάρναλη 54 Χαλάνδρι, 15233
T: 210.68.56.820
E: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μην χάσετε τις τελευταίες ενημερώσεις!
Συνδεθείτε μαζί μας.

facebook f   twitter f   linkedin f   youtube f